תשליך נשים וסליחות לשנת תשפ"ב
>
>
תשליך נשים וסליחות לשנת תשפ"ב

תשליך נשים וסליחות לשנת תשפ"ב

ספטמבר 14, 2021

חווית הסליחות שעברתי השנה, בעיקר כשאנחנו במרכזו של גל הקורונה הרביעי,  ביחד עם חברותי הנפלאות לקהילה, מספרות את מה שאני חווה בשנים האחרונות "הכל מתחבר להכל"

כתבה: אלסי זיסלמן

הערב שלנו התחיל עם 'התשליך' בחוף הים בפלמחים. אני עדיין זוכרת איך בילדותי ההורים שלנו היום מביאים אותנו לים תל אביב, ותמיד מסיימים עם פלאפל והכל ביחד עם משפחות נוספות וחברים. נזכרת איך היינו עושים 'תשליך', מרוקנים 'בכאילו' מהכיסים, הכל זכור לי כחוויה מיוחדת , הערב הזה החזיר אותי לחווית הילדות שלי.

בחוף הים בפלמחים,  ביחד עם כל הנשים המדהימות, מקהילת "אמהות עם מהות" נשים מקהילת כפר סבא , חיפה, חדרה, מודיעין, חולון, נתניה, קדימה, בני ברק, כוכב יאיר, ראשל"צ, מתן וירושלים, השתתפתי בחוויית תשליך נשית, מוסיקלית, שונה ואחרת, מחוברת יותר, מעצימה וחזקה הרבה יותר.  רקדנו, שרנו, פגשנו את כוחות הטבע, כוח הים, האוויר, האש והאדמה והתחברנו אליהם.

זה היה הזמן שלי להשליך את כל מה שלא משרת אותי היום, כל מה שמעכב ומונע את הצמיחה שלי, וכמו שאמרו המנחות אורית דוברובסקי יעקובסון ויערה אליאן שוורץ: זה המקום להנשיר את העלים כמו בשלכת, כדי שיצמחו חדשים עם בוא האביב.

כמה אומץ יש לתקופת השלכת, בו העצים מנשירים את העלים שלהם, מבלי לדעת מה יצמח, ועם זאת העצים, משחררים ומפנים מקום לחדש שיבוא.

זו הייתה הזדמנות בשבילי, להיות רגע עם עצמי, לעצור, להשליך, ולשחרר את כל מה שאני רוצה לשחרר מעצמי בשנה זו, הבאה עלינו לטובה.

לפנות מקום ולהביא את הכוחות שיש בי, את היכולות שלי והעוצמות שבי.

ביחד התחברנו, שרנו, השלכנו ובסיום, שמנו פעמינו לירושלים.

      

 

בירושלים, ליד הכותל המערבי, התקבלנו ב- AISH על גג העולם בתצפית הכי מיוחדת בעולם המשקיפה על הכותל, אוויר ירושלים והאווירה סביב – היו מושלמים.

על גג העולם צפינו במופע סליחות מרגש עם אוזניות , מול הכותל עם איתיאל גולדוויכט שהביא כהרגלו, דברים מעוררי השראה.

אחד הדברים שהדהדו בתוכי, זה קודם לדמיין את כל מה שאני רוצה , ואז לעצור לחשוב איך אני רוצה לקדם את זה בחיים שלי. יש לנו ובתוכנו, הזדמנויות רבות שנמצאות בתת המודע שלנו. זה הזמן לקחת אחריות, לעבד את הנתונים במוח, להעלות למודע, ואז פשוט להתחיל בצעד אחד קטן כדי להתקדם לכיוון, כך צעד צעד לעבר המטרה.

תוך כדי גם נהנינו מהזמירות ופיוטי הסליחות של רפי ממן והלהקה, שריגשה אותנו עד מאוד. היו פיוטים, שמיד הזכירו לי את אמא שלי ז"ל שתמיד התחברה לזה, בעיקר בימים הנוראים, ולפיוט אחד מיוחד, שזכור לי 'אל נורא עלילה' מתפילת הנעילה ביום הכיפורים.

אני מלאת הודיה, שזכיתי גם השנה להגיע לירושלים בתקופה מיוחדת זו.

תזכרו – "הכל מתחבר להכל"

גמר חתימה טובה

 

עוד בבלוג